تار و پود تار و پود .

تار و پود

درمان اسیدی پوست و فواید باورنکردنی آن در درمان لک و آکنه

اسید درمانی ndi اسید تراپی اسید درمانی ndi اسید تراپی
اسید درمانی یا اسید درمانی یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن بافت های مرده و جوان سازی پوست است. این روش همچنین به درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند درمان آکنه و لک کمک می کند.
اسیدها به عنوان عوامل سفید کننده پوست در محصولات ارائه شده در داروخانه ها یا کلینیک های زیبایی برای حذف عمیق و درصد بالا استفاده می شوند.
پس از لایه برداری اسیدی، پوست آماده جذب مواد مغذی و ورود به مرحله بهبودی و بازسازی است و محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ها تاثیر بیشتری روی پوست شما خواهند داشت.
فراموش نکنید که لایه برداری مکرر و بی دقت منجر به نازک شدن بافت زنده پوست می شود که منجر به پارگی و اختلال در سد محافظ پوست می شود.
اسید درمانی (اسید درمانی) نمایش
انواع لایه برداری پوست
لایه برداری فرآیند حذف سلول های مرده از سطح پوست است که باعث خشکی و کدر شدن پوست می شود. این کار به صورت تخصصی هم در منزل و هم در کلینیک انجام می شود. در لایه‌برداری خانگی (با استفاده از لایه‌بردارهای اسیدی بدون نسخه) یا در کلینیک (مانند میکرودرم ابریژن و TCA)، از تکنیک‌های خاصی برای ماساژ سطح پوست برای از بین بردن هر شکلی از سلول‌های مرده استفاده می‌شود. کبود شده از نظر شیمیایی، با کمک لایه برداری شیمیایی اسیدی، ما به بافت کراتینوز مرده اجازه زندگی می دهیم و اتصال سلول های کوچک را آزاد می کنیم تا بتوانند از سطح پوست جدا شوند.
لایه برداری سرعت بازسازی پوست را افزایش می دهد و پوست را مجبور به بازسازی و تولید سلول های جدید می کند. با افزایش سن، ضخامت لایه شاخی و پوست مرده افزایش می یابد و روند نوسازی پوست کند می شود. پوست باید بتواند هر ۲۸ روز یکبار خود را تجدید کند.
لایه برداری اسیدی می تواند باعث ایجاد چین و چروک در پوست شود زیرا میوه ها فیبروبلاست ها را تحریک می کنند و به تدریج تولید کلاژن را افزایش می دهند.
تحمل (AHA) و (BHA)
آلفا هیدروکسی اسیدها به اختصار AHA و بتا هیدروکسی اسیدها با نام BHA شناخته می شوند. هر یک از این اسیدها برای یک هدف درمانی خاص استفاده می شود.
آلفا هیدروکسی اسیدها گروهی از اسیدهای محلول در آب هستند که از میوه های شیرین استخراج می شوند. آلفا هیدروکسی اسیدها شامل اسید لاکتیک، اسید سیتریک، اسید گلیکولیک، اسید تارتاریک و اسید مالیک است. این اسیدها در میوه هایی مانند سیب، انگور، مرکبات، نیشکر و شیر یافت می شوند.
آلفا هیدروکسی اسیدها معمولا برای از بین بردن لکه های تیره روی پوست، تغییر رنگ پوست، کوچک کردن منافذ بزرگ و از بین بردن چین و چروک های سطحی استفاده می شوند.
اسیدهای بتا هیدروکسی نیز محلول در چربی هستند و معمولا برای از بین بردن سلول های مرده پوست و همچنین چربی اضافی از روی پوست استفاده می شوند. بتا هیدروکسی اسید اغلب برای درمان آکنه و جوش و همچنین آسیب های ناشی از نور خورشید استفاده می شود. یکی از محبوب ترین اسیدهای BHA اسید سالیسیلیک است که برای درمان آکنه و جوش استفاده می شود. استفاده از آن قرمزی و التهاب را نیز برطرف می کند.
مهمترین اسیدهای مورد استفاده در لایه برداری
اسید لاکتیک
اسید لاکتیک از شیر یا سایر منابع گیاهی جایگزین به دست می آید و یک آلفا هیدروکسی اسید مرطوب کننده و نرم کننده است.
همچنین بخوانید: علل خارش پوست (علل و درمان های خانگی و پیشگیری)
اگر شما فردی هستید که با پیری، پوست خشک یا هر رنگ پوستی دست و پنجه نرم می کنید، اسید لاکتیک برای شما مفید است. این اسید یکی از خفیف ترین AHA ها است و باعث تحریک پوست نمی شود.
اسید لاکتیک معمولا برای درمان هایپرپیگمانتاسیون، لکه های پیری، خطوط و چین و چروک های ظریف و پوست تیره استفاده می شود.
اگرچه می تواند به آکنه های جزئی کمک کند، اما پزشکان توصیه می کنند در صورت ابتلا به اگزما از لایه برداری AHA استفاده نکنید.
اسید سالیسیلیک
اسید سالیسیلیک از پوست استخراج می شود و یک اسید بتا هیدروکسی است. سلول های مرده پوست را از منافذ عمیق پاک کنید.
اگر از پوست چرب یا ترک خورده رنج می برید، اسید سالیسیلیک بهترین گزینه برای شماست. اسید سالیسیلیک می تواند به عمق پوست نفوذ کند و بقایای پوست را پاک کند که می تواند منافذ را مسدود کند و به سلامت پوست آسیب برساند.
از آنجایی که اسید سالیسیلیک به آرامی باکتری های سطحی را از بین می برد و برای پاکسازی باکتری ها به منافذ نفوذ می کند، در درمان و پیشگیری از آکنه موثر است.
اسید سالیسیلیک بهترین انتخاب برای پوست های ترک خورده است، اما می تواند برای افرادی که پوست حساسی دارند تحریک کننده باشد زیرا اغلب باعث خشکی می شود.
اگر پوست حساسی دارید و مستعد آکنه هستید، از اسید سالیسیلیک با احتیاط استفاده کنید و همیشه بعد از خشک شدن سالیسیلیک اسید از مرطوب کننده استفاده کنید.
اسید فرولیک
اسید فرولیک یک آنتی اکسیدان محبوب در اسید درمانی است و به شکل سرم و ویتامین C در فرمولاسیون های مراقبت از پوست یافت می شود.
همه انواع پوست می توانند از ویژگی های محافظتی اسید فرولیک در برابر آسیب رادیکال های آزاد بهره مند شوند.
با استفاده طولانی مدت، فرولیک اسید علائم پیری زودرس را بهبود می بخشد و چین و چروک را کاهش می دهد.
اسید فرولیک به تثبیت ویتامین C کمک می کند، آن را پایدارتر می کند و از قدرت آن محافظت می کند.
مطالعات همچنین نشان می دهد که در ترکیب با ویتامین C، اسید فرولیک می تواند از نور خورشید محافظت کند.
از مصرف همزمان فرولیک اسید با سایر اسیدهای لایه بردار که می تواند سطح PH پوست را تغییر داده و سرم آنتی اکسیدانی را مختل کند، خودداری کنید.
اسید کوجیک
اسید کوجیک اسید دیگری است که دارای مزایای لایه برداری است.
هر کسی که دارای تحریکات یا لک های شدید پوستی باشد می تواند از اسید کوجیک استفاده کند. همچنین اگر از اسید کوجیک همراه با سایر اسیدهای لایه بردار استفاده کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت.
اسید کوجیک می تواند مشکلاتی مانند درماتیت را در افرادی با پوست بسیار حساس ایجاد کند. در غیر این صورت، استفاده از آن برای انواع پوست کاملا بی خطر است.
اسید هیالورونیک
اسید هیالورونیک یک پرکننده قوی است که به عنوان یک مرطوب کننده در طول فرآیند اسید درمانی پوست نیز عمل می کند. این ماده به طور طبیعی در پوست ما یافت می شود و همچنین به حفظ درخشندگی پوست کمک می کند.
اسید هیالورونیک برای افرادی که پوست خشک و کم آب دارند ایده آل است، اما روی انواع پوست به خوبی عمل می کند.
علاوه بر این، این محصول برای کسانی که پوست چرب دارند نیز عالی است زیرا بافت آن نسبت به سایر روغن ها یا لوسیون هایی که با پوست خشک سروکار دارند سبک تر است.
کرم ها و سرم های حاوی اسید هیالورونیک به بازیابی سطح رطوبت در پوست کمک می کند و آن را به یک مرطوب کننده عالی تبدیل می کند.
همچنین بخوانید : واریس صورت چیست؟ (علائم، علل و درمان)
در صورت استفاده از اسید هیالورونیک می توان از خواص مرطوب کنندگی آن بهره مند شد.
اسید سیتریک
اسید سیتریک از مرکبات به دست می آید و به لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده پوست کمک می کند.
جالب است بدانید که این اسید در روشن شدن پوست تیره نیز موثر است. اگرچه این تغییر رنگ ممکن است چندان محسوس نباشد، اما ارزش آن را دارد که به دنبال راه حل های طبیعی برای روشن کردن پوست تیره باشید. اگر چنین است، امتحان کردن ضرری ندارد.
علاوه بر این، این اسید می تواند با تولید سلول های جدید به بهبود ظاهر پوست و مو کمک کند.
اسید سیتریک انتخاب خوبی برای کسانی است که می خواهند لایه برداری کنند اما نمی توانند اسیدهای قوی را تحمل کنند.
مانند بسیاری از لایه بردارها، افرادی که پوست اسیدی تر دارند باید از مصرف همزمان رتینول با اسید سیتریک اجتناب کنند، زیرا ترکیب این دو می تواند پوست شما را تحریک کند.
اسید اسکوربیک
اسید اسکوربیک (همچنین به نام اسید ال اسکوربیک) نوعی ویتامین C است که تحقیقات نشان داده است از آسیب سلولی در هنگام قرار گرفتن پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.
اسید اسکوربیک به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که از پوست محافظت می کند و نور خورشید را بازیابی می کند.
همه انواع پوست می توانند از اسید اسکوربیک استفاده کنند، اما این اسید روی کسانی که از هایپرپیگمانتاسیون یا پیگمانتاسیون رنج می برند تأثیر بیشتری دارد.
اسید اسکوربیک به دلیل اسیدیته بالایی که دارد با افزایش تولید الاستین و کلاژن باعث ترمیم و تقویت پوست می شود.
همچنین می تواند از تولید ملانین در پوست شما جلوگیری کند (ملانین بیش از حد می تواند باعث ایجاد لکه های تیره و رنگدانه شود).
با استفاده منظم، اسید اسکوربیک می تواند از هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری کند، بنابراین اگر رنگ پوست ناهمواری دارید و می خواهید از شر لکه های تیره روی پوست خود خلاص شوید، حتما اسید اسکوربیک را امتحان کنید.
اگر پوست حساسی دارید، باید از درمان پوست با اسید اسکوربیک خودداری کنید یا از این اسید در دوزهای پایین استفاده کنید.
نکته دیگر در مورد اسید اسکوربیک این است که به سرعت در هوا و نور اکسید می شود، بنابراین به دنبال محصولات ویتامین C بسته بندی شده در بطری های تیره باشید.
مصرف ویتامین C همراه با رتینول توصیه نمی شود. این به این دلیل است که ویتامین C برای جذب در پوست به سطح pH کمتری نیاز دارد. در حالی که رتینول به pH بالاتری نیاز دارد، وقتی این دو را با هم مخلوط می کنید، ممکن است کارساز نباشد.
اسید مالیک
اسید مالیک یک اسید ملایم است که اغلب در ترکیب با سایر لایه بردارها برای روشن کردن پوست، بهبود لک ها و لایه برداری پوست استفاده می شود.
این را می توان برای اکثر انواع پوست استفاده کرد، اما به دلیل اینکه به اندازه اسیدهای دیگر قوی نیست (به دلیل وزن مولکولی بالا و ناتوانی در نفوذ عمیق)، برای تاثیرگذاری بیشتر با مقداری اسید بیشتر ترکیب می شود.
اسید مالیک به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این، اسید مالیک همچنین یک مرطوب کننده است، به این معنی که تا حد زیادی به جذب و حفظ رطوبت کمک می کند.
اگرچه اغلب افراد دارای پوست حساس آن را تحمل می کنند، اما تاثیر 100٪ آن برای پوست های حساس هنوز مورد بحث است.
همچنین بخوانید : روال روزانه پوست و اهمیت آن برای سلامت پوست
اسید آزلائیک
اسید آزلائیک یک اسید دی کربوکسیلیک است که از غلات (مانند جو و گندم) به دست می آید و به عنوان یک پروتئین و آنتی اکسیدان عمل می کند.
افرادی که پوست خشک، آلرژی یا آکنه دارند می توانند از محصولات مراقبت از پوست حاوی آزلائیک اسید استفاده کنند.
اسید آزلائیک می تواند برای نرم کردن پوست و بهبود ظاهر آکنه استفاده شود و همچنین می تواند به بهبود خشکی پوست کمک کند.
برای افرادی که پوست حساسی دارند، آزلائیک اسید باید در دوزهای پایین استفاده شود زیرا گاهی اوقات ممکن است تحریک کننده باشد.
اسید اولئیک
اسید اولئیک یک اسید چرب امگا 9 است که می تواند پوست را تغذیه و آبرسانی کند.
پوست های خشک در هر نوع می توانند از روغن های گیاهی غنی از اسید اولئیک برای حفظ اسیدیته پوست بهره مند شوند.
محصولات با غلظت بالای اسید اولئیک می توانند باعث تحریک پوست، افزایش التهاب و افزایش التهاب شوند، به خصوص در افراد مبتلا به اگزما می توانند ظاهر پوست را بدتر کنند.
مطالعات نشان می دهد که اسید اولئیک دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به درمان آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند.
اگر به دنبال محصولات اسید اولئیک هستید، بهترین گزینه این است که به دنبال محصولاتی باشید که حاوی انواع خاصی از روغن با درصد بالاتر اسید اولئیک هستند، مانند روغن آفتابگردان، آرگان، مارولا یا روغن زیتون.
اسید گلیکولیک
اسید گلیکولیک از نیشکر به دست می آید و مکانیسم آن لایه برداری سلول های مرده پوست است.
بسیاری از انواع پوست می توانند از اسید گلیکولیک استفاده کنند، اما برای جلوگیری از افزایش حساسیت پوست، دوز و تعداد استفاده در پوست های حساس باید تحت کنترل باشد.
این اسید می تواند باعث بسیاری از بیماری های پوستی و همچنین خطوط و چین و چروک، منافذ و آکنه شود.
علاوه بر این، می تواند به تحریک بازسازی سلول های جدید پوست کمک کند و پوست را روشن تر و جوان تر کند.
اسید گلیکولیک برای افراد مبتلا به اگزما توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث گسترش ضایعات شود.
اسید ماندلیک
اسید ماندلیک یک AHA محلول است که به افزایش جریان خون به سلول های پوست کمک می کند.

https://fatemehhabashi.com/acid-therapy/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۲:۱۶ توسط:تار و پود موضوع: نظرات (0)