تار و پود تار و پود .

تار و پود

خدمات سالن زيبايي در نوجا سعادت آباد

خدمات سالن هاي زيبايي بسيار متنوع و متنوع است و هر كدام براي قسمتي از بدن يا صورت خانم ها مورد استفاده قرار مي گيرد كه امروزه بسياري از آن ها مورد توجه بسياري قرار گرفته اند و به وفور مورد استفاده خانم ها قرار مي گيرند. به عبارت ديگر، روش هاي زيبايي زنان به تدريج جاي خود را به روش هاي جديد مي دهد و روش هاي قديمي را طرد مي كند. به همين دليل در اين مقاله با هم نگاهي به جديدترين خدمات آرايشي در سالن هاي زيبايي زنانه مي اندازيم تا با برخي از اين روش هاي زيبايي كه بسيار پرطرفدار هستند آشنا شويد. براي اطلاعات بيشتر در اين مورد به صفحه سالن زيبايي سعادت آباد مراجعه كنيد.

 

خدمات سالن زيبايي

3 تا از مهم ترين خدمات آرايشگاهي كه به عنوان سودآورترين و مهم ترين خدمات زيبايي براي بانوان در نظر گرفته شده اند عبارتند از:

خدمات زيبايي دائمي

خدمات زيبايي ناخن از جمله نصب ناخن

پوست صورت

هر كدام از اين روش ها داراي تعدادي بخش و شاخه بوده و به صورت زير به بخش هاي كاملا مجزا تقسيم مي شوند.

 

 

خدمات زيبايي دائمي

خدمات آرايش دائمي كه به عنوان جديدترين خدمات آرايشي محسوب مي شود براي آرايش دائمي صورت خانم ها استفاده مي شود كه با كمك اين خدمات خانم ها مي توانند آرايش دائمي كرده و ميزان آرايش خود را كاهش دهند. تجهيزات براي آنها به طور كلي آرايش دائمي صورت خانم ها مي تواند اين عزيزان را در تمام ساعات شبانه روز زيبا نگه دارد و در هر زماني بدون استفاده از لوازم آرايش به زيبايي دست پيدا كند. اين سرويس زيبايي دائمي بسيار محبوب است. اين روش براي ابرو، چشم و لب انجام مي شود كه از مهمترين آنها مي توان به ميكروبليدينگ ابرو اشاره كرد كه در بين ساير خدمات زيبايي دائمي در بين خانم ها كاربرد زيادي دارد.

 

ميكروبليدينگ ابرو

ميكروبليدينگ ابرو به عنوان جديدترين خدمات زيبايي كم تهاجمي بوده و با بي حسي موضعي و با درد بسيار كم انجام مي شود. در اين روش از دستگاهي به نام اينله استفاده مي شود كه مجهز به نانوسوزن است و شيارهايي مانند موهاي ابرو ايجاد مي كند. نتيجه ميكروبليدينگ ابرو بسيار طبيعي است و تا كنون رضايت بانوان را جلب كرده است. لازم به توضيح است كه اين روش در حال حاضر نه تنها براي خانم ها، بلكه براي ترميم ابروهاي آقايان نيز كاربرد دارد.

 

 

مزاياي استفاده از ابروهاي كوتاه

در ادامه مهمترين مزيت هاي ميكروبايند ابرو كه توجه خانم ها و آقايان را به خود جلب كرده است.

پايداري اين روش و امكان استفاده از نتايج آن براي چندين سال

در نتيجه ميكروبليدينگ جلوه و ظاهر طبيعي ايجاد مي كند

بيهوشي كامل لازم نيست

آسيب كمتري ايجاد كند

خوني وجود ندارد

استفاده از اين روش محدوديت سني و جنسيتي ندارد

اي...

 

خدمات زيبايي ناخن و انواع كاشت ناخن

انواع خدمات زيبايي ناخن در آرايشگاه هاي زنانه با استقبال خوبي مواجه مي شود و يكي از پر درخواست ترين خدمات سالن ها محسوب مي شود. به عنوان مثال: كاشت انگشت، كاشت پا، پديكور و مانيكور از خدمات زيبايي ناخن هستند كه مورد توجه قرار گرفته اند، اما همچنان لاك ناخن از پديكور و مانيكور محبوبيت بيشتري دارد. همانطور كه مي دانيد نيلينگ روشي است كه در آن از مواد اوليه خاصي مانند ميخ ژليشي يا مصنوعي براي نصب استفاده مي شود.

 

بي توجهي به پيوند اين نواز سادات آباد

در اين روش ناخن كاذب يا مصنوعي روي ناخن طبيعي خانم ها گذاشته مي شود و براي طبيعي و مناسب جلوه دادن آن جراحي مي شود. بعد از اتمام جراحي ناخن، آرايشگر مدل مو و رنگ مورد نظر را براي خانم روي ناخن ايجاد مي كند. لازم به توضيح است كه كاشت ناخن به عنوان يك روش دائمي شناخته مي شود كه نتيجه آن حدود يك ماه روي ناخن باقي مي ماند.

مهم ترين انواع كاشت ناخن مورد استفاده خانم ها در سالن هاي زيبايي بانوان به شرح زير است:

تومورهاي ناخن

كاشت ناخن دست

كاشت ناخن كوتاه

استفاده از ناخن هاي طبيعي

ناخن ها را با ژل وارد كنيد

پودر لاك ناخن

و...

 

موي صورت

يكي از دلايل مراجعه خانم ها به آرايشگاه ها براي خدمات سالن زيبايي، استفاده از خدمات صورت است كه فوايد زيادي براي پوست خانم ها دارد و پزشكان هم براي خانم ها و هم آقايان توصيه مي كنند. چند بار براي بهبود سلامت و زيبايي پوست خود استفاده كنيد. فيشال صورت كه به آن لايه برداري پوست نيز مي گويند، روشي كاملا غير تهاجمي است كه در چندين مرحله بدون درد، خونريزي يا ضربه انجام مي شود و در نتيجه بسياري از مشكلات پوستي برطرف مي شود. اما مهمترين فوايد لايه برداري صورت به شرح زير است:

 

جوانسازي پوست صورت

پاكسازي پوست صورت

دانه هاي سر سياه و سر سفيد را از بين ببريد

تحريك ترشح كلاژن در پوست.

رفع چين و چروك هاي سطحي

رفع جوش و جوش سرسياه

هيدراتاسيون

رطوبت و نرمي را به صورت اضافه كنيد.

لايه برداري عميق پوست و حذف سلول هاي مرده از سطح آن

ob...

 

لازم به ذكر است كه بسياري از سالن هاي زيبايي زنانه يا مردانه از دستگاه هاي مختلف صورت استفاده مي كنند كه عمده ترين انواع دستگاه هاي صورت عبارتند از: دستگاه ميكرودرم ابريژن، دستگاه هيدرو صورت و دستگاه صورت Candela.

علاوه بر اين دستگاه ها، پاكسازي پوست با اين روش به مواد ديگري نياز دارد كه با توجه به شرايط پوستي هر فرد مورد استفاده قرار مي گيرد. بنابراين براي افرادي كه پوست چرب دارند از مواد اوليه متفاوتي نسبت به زنان يا مردان با پوست خشك استفاده مي شود.

 

اخرين حرف

خدمات سالن زيبايي كه در اين مقاله توضيح داده شده است در اكثر سالن هاي زيبايي كشور به خانم ها ارائه مي شود، اما براي بهره مندي از آن ها بهتر است يك سالن زيبايي – چهره شخصي و حرفه اي انتخاب كنيد تا از نتيجه عمل راضي باشيد. . خودتان باشيد و زيبايي و سلامت خود را به بهترين شكل ممكن افزايش دهيد. در پايان اين مقاله توجه داشته باشيد كه آخرين خدمات آرايشي بايد براي هر فرد با توجه به وضعيت سلامت و شخصيت او اعمال شود. در ميان خدمات زيبايي كه در اين مقاله ذكر شد، ممكن است برخي از آنها با توجه به شرايط جسماني شما براي همسرتان مناسب نباشد و بهتر است از آرايشگران در اين زمينه راهنمايي بگيريد تا از خدمات زيبايي مدنظرتان مطمئن شويد. به دنبال مورد مناسب براي شما بدون ضرر يا نه. به عنوان مثال: خدمات زيبايي طولاني مدت و نوع اصلي آن يعني ميكروبليدينگ ابرو، ممكن است براي افراد مبتلا به ديابت، بيماري قلبي يا بيماري هاي خاص عمل مناسبي تلقي نشود و براي آنها خطرناك باشد.

 

مراجعه به منبع:  https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214085-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%DA%98%D8%A7-%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۳:۰۱ توسط:تار و پود موضوع: نظرات (0)

آپارتمان به متراژ 100 متر در جاده ليلاكوه

واحد موردنظر به متراژ 100 متر در محدوده جاده ليلاكوه قرار دارد. جاده ليلاكوه يكي از معابر مهم شهر لنگرود است كه از يك سو به ميدان معلم و از سمت ديگر به منطقه توريستي و گردشگري ليلاكوه راه دارد و همچنين به معابر مهم ديگري مثل خيابان شورا، شهيد بهشتي، بلوار دهگان و بلوار شهيد عبدالكريمي متصل شده است. https://amlakarman.com/property-location/shalman-apartment-and-house/

اين واحد در طبقه اول يك ساختمان چهار طبقه دو واحدي قرار گرفته است. نماي ساختمان از نوع سنگ است. كابينت هاي آشپزخانه دلباز اين واحد مسكوني از نوع ام دي اف مي باشد و گاز روميزي و هود نيز در آن نصب شده است. سيستم گرمايشي خانه از نوع پكيج و رادياتور مي باشد. نورگيري مناسب در تمامي بخش ها، از مزاياي خريد اين واحد مسكوني است.

ساير امكانات و امتيازات اين واحد شامل موارد زير مي باشد: املاك آرمان  

آيفون تصويري
آسانسور
پكيج و رادياتور
بالكن
آيفون تصويري
درب ريموت دار
انباري
پاركينگ اختصاصي

لطفا براي آگاهي از قيمت به روز با مشاورين ما در ارتباط باشيد.

شعار ما آرماني بيانديشيم، آرماني زندگي كنيم.

جزئيات
شناسه ملك: 5786                                    مساحت ملك (مترمربع): 100 مترمربع

اتاق ها: 2                                              قيمت كل (تومان): 2100000000توما

نسال ساخت: 1396                                    وضعيت: براي فروش

تعداد كل طبقات: 4                                     تعداد واحد در هر طبقه: 2

قيمت هر متر مربع (تومان): 21000000

 

امكانات
آيفون تصويري

اپن آشپزخانه

پاركينگ

پكيج و رادياتور

پوشش كف سراميكي

سرويس بهداشتي و حمام ايراني

گاز روميزي

https://amlakarman.com/property-location/langroud-villa/

نماي ساختمان
سنگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۵:۱۷ توسط:تار و پود موضوع: نظرات (0)

آهنگ جديد حميد هيراد به نام «اي ميوه ممنوعه من انتخابت كردم»

متن آهنگ اي ميوه ممنوعه من انتخابت كردم حميد هيراد

 

نزديكـــــــــترين? آدم قـــــــلبم از دور •سَـــــــــَلام

لب تــَـــــر كني و مَرا? بخواني من •آنـــــــــجام تمام

هرجا كه •كــــــــــسي? شاخـــــــه گُــــــــلي داد

به •يار مـــــــــرا ياد? بيــــــار

هرجـــــــــا ♩♪كه دلي• بهر دلي مانده دچار• مرا ♩♪يــــــــاد بيــــــــــار

اي♩♪ دورترين ناجي قلبم سَلامـــَـــــــــت ♩♪كــــــــردم

اي ميــــــــوه♩♪ مــــــمنوعه من انتخابَـــــــت♩♪ كــــــردم

هر لحظه كه از ♩♪خـــــــواب پريدم♩♪ صدايـــَـــــت كردم

 

آهنگ جديد حميد هيراد به نام «اي ميوه ممنوعه من انتخابت كردم»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۰:۰۷ توسط:تار و پود موضوع: نظرات (0)

آموزش مراقبت از پوست در تهران

آيا مي دانيد تميز كردن صورت چقدر اهميت دارد؟ آيا مي خواهيد صورت خود را به صورت حرفه اي تميز كنيد؟ آيا مي دانستيد با پاكسازي صورت مي توانيد پوست خود را احيا و صاف كنيد؟ بايد بدانيد كه اين شغل نياز به تجربه و آموزش دارد. پس اگر ساكن تهران هستيد و مي خواهيد به بهترين آموزشگاه پاكسازي پوست در تهران برويد، پيشنهاد مي كنم تا آخر با من باشيد زيرا در اين صفحه قصد دارم شما را در مورد پاكسازي پوست، فوايد آن و بهترين ها راهنمايي كنم. . دوره آموزشي پاكسازي پوست در تهران را توصيه مي كنم كه با راهنمايي اينجانب انجام مي شود و در پايان گواهينامه بين المللي و معتبر به شما ارائه مي شود تا با قدرت تمام فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كنيد.

امروزه روش هاي مختلفي براي رفع مشكلات پوستي و مراقبت از پوست وجود دارد كه محبوب ترين آنها پاكسازي و جوان سازي صورت است كه به كمك آن مي توان به پوستي شاداب، زيبا و سالم دست يافت. البته به شرطي كه پاكسازي صورت را در بهترين كلينيك انجام دهيد و يا در بهترين دوره هاي پاكسازي پوست در تهران شركت كرده باشيد.

 

منظور از پاكسازي پوست چيست؟

پاكسازي پوست يكي از روش هاي مراقبت از پوست است كه مي توان از آن براي از بين بردن آلودگي ها و مشكلات پوستي پوست استفاده كرد. با توجه به اطلاعات زير مي توانيد در مورد مراقبت از پوست بيشتر بدانيد:

حذف سلول هاي مرده از سطح پوست: سطحي ترين قسمت پوست لايه شاخي است كه هر روز برداشته و جايگزين مي شود، اما گاهي اوقات اين لايه شاخي مي تواند روي سطح پوست جمع شده و شادابي پوست كاهش يابد.

از بين بردن ناخالصي ها و چربي هاي اضافي: گاهي اوقات روغن ها روي سطح پوست جمع مي شوند و در نهايت منافذ پوست را مسدود مي كنند. اين دليل درستي براي گذراندن دوره مراقبت از پوست در تهران براي تميز كردن صورت و شناخت حرفه اي آن است.

يكي از بهترين قسمت هاي پاكسازي صورت، آبرساني است كه پيري پوست را كند مي كند و گردش خون را بهبود مي بخشد.

غذاي مغذي: به بازسازي و بازسازي بافت هاي پوست كمك مي كند. https://fatemehhabashi.com/skin-cleansing-courses-in-arak/

 

آيا آموزش مراقبت از پوست با شركت در بزرگترين برنامه مراقبت از پوست در تهران امكان پذير است؟

بله پاكسازي و جوانسازي يكي از نيازهاي اساسي پوست است كه حتما يكبار در بهترين مراكز پاكسازي پوست تهران مراجعه كنيد. از طرفي خيلي ها در خانه صورت خود را تميز مي كنند اما آيا اين افراد به صورت حرفه اي آن را تميز مي كنند؟! احتمالا پاسخ شما منفي است. اما چرا؟

همانطور كه گفته شد پوست يكي از حساس ترين و مهم ترين قسمت هاي خارجي بدن انسان است كه به راحتي مي تواند زيبايي ظاهري را تحت تاثير قرار داده و اعتماد به نفس خود فرد را افزايش/كاهش دهد. بنابراين، براي مراقبت از پوست خود بايد دو نكته زير را در نظر بگيريد:

براي انجام كارهاي صورت، به بهترين مراكز مراقبت از پوست مراجعه كنيد.

به بهترين دوره مراقبت از پوست در تهران بپيونديد و آموزش هاي حرفه اي بگيريد و در نهايت از توضيحات اين دوره براي مدت طولاني استفاده كنيد و سلامت و شادابي كامل را به پوست خود هديه دهيد.

توجه: اگر عوامل ديگري را مد نظر داريد، مراقب باشيد در هيچ دوره اي شركت نكنيد. زيرا پوست بسيار حساس است و هيچ روشي را روي پوست امتحان نكنيد زيرا مي تواند نتايج ناخوشايندي به همراه داشته باشد. پس براي ثبت نام در حرفه اي ترين آموزشگاه پاكسازي پوست در تهران با من تماس بگيريد.

 

مراحل پاكسازي پوست چيست؟

يكي از مهم ترين مراحل در روتين مراقبت از پوست پاكسازي است اگر دوره پاكسازي صورت را در تهران گذرانده باشيد، قطعا مي توانيد اين مراحل را دنبال كنيد و پوستي جوان و شاداب داشته باشيد.

اقدامات رايج پاكسازي صورت در تهران عبارتند از:

پاكسازي و حذف آلودگي هاي پوست

سلول هاي مرده با لايه برداري از بين مي روند

تغذيه و هيدراتاسيون

فوايد پاكسازي صورت

پوست را كاملا تميز مي كند.

روند پيري پوست را به تاخير مي اندازد.

مي تواند آكنه، جوش و آكنه را كاهش دهد

يكي از درمان هاي پوستي ماساژ صورت است كه به ترميم و افزايش گردش خون كمك مي كند.

پاكسازي فوايد زيادي دارد كه در اين مقاله به مهمترين آنها اشاره شده است، اما باز هم اگر مي خواهيد از تمام مزاياي پاكسازي صورت بهره مند شويد، مي توانيد در دوره آموزشي پوست صورت در تهران شركت كنيد. بايد مراقب مراقبت و مراقبت از پوست بود تا درمان آسيب شديدي به پوست وارد نكند. بنابراين بايد در بهترين آموزش پاكسازي صورت در تهران ثبت نام كنيد و دوره تخصصي را بگذرانيد.

https://fatemehhabashi.com/skin-cleansing-courses-in-kermanshah/

بعد از تميز كردن پوست چه بايد كرد؟

نوشيدن مقدار زيادي آب

از ضربه زدن و لمس بيش از حد پوست خودداري كنيد.

بعد از صورت از كمپرس سرد استفاده كنيد.

تا حد امكان از رفتن به مكان هاي گرم كه باعث عرق كردن پوست شما مي شود خودداري كنيد

آموزش پاكسازي پوست در تهران تمامي شرايط مراقبت از پوست بعد از پاكسازي را به طور كامل توضيح مي دهد و با شركت در بهترين آموزش پاكسازي صورت در تهران مي توانيد به اين نكات مهم پي ببريد.

 

بعد از دوره صورت در تهران چه كارهايي مي توان انجام داد؟

پس از گذراندن دوره در بهترين دوره پاكسازي صورت در تهران، با رعايت نكات گفته شده و روش هاي حرفه اي صورت كاملي خواهيد داشت و پوست خود و اطرافيانتان را پاكسازي خواهيد كرد.

پس از گذراندن بهترين دوره پاكسازي صورت در تهران مي توانيد با بهترين مراكز پاكسازي صورت در تهران كار و كسب درآمد كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۷:۰۰ توسط:تار و پود موضوع: نظرات (0)

فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان چيست؟ تاثير آن بر بدن

فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان چيست؟ در اين مقاله مي‌خواهيم يك نگاه كلي در رابطه با مزايا و فوايدي كه براي بخش‌هاي مختلف بدن در هنگام روزه داري ماه رمضان رخ مي‌دهد، مطالبي را بيان كنيم. روزه داري در رمضان در كنار ضررهايي كه دارد، مي‌تواند فرصت‌ها و مزاياي نيز ارائه كند كه در اين خصوص كامل مباحثي را مطرح مي‌كنيم.

فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان چيست؟
يكي از اركان اصلي در دين اسلام، روزه گرفتن است كه براي خود يك ماه ويژه در هر سال دارد. در مورد روزه گرفتن بايستي مسلمانان علاوه بر روزه داري، بر مسائل مختلفي در اين ماه يعني خودانديشي، مهرباني و معنويت و نيز خودسازي توجه كنند. در كنار اين گونه فوايد معنوي كه روزه گرفتن در اين ماه همدلي مي‌تواند داشته باشد، حال ما مي‌خواهيم مزاياي دنيوي و مادي آن را مورد توجه قرار دهيم.

از نظر متخصصيني كه در حوزه تغذيه فعال هستند، فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان به صورت مداوم مي‌تواند نه تنها از ذخاير چربي شما استفاده كند، بلكه بدن شما را از سموم مضري كه ممكن است در رسوبات چربي وجود داشته باشد، پاك مي‌نمايد. اين عمل پاك كردن كه يك ماه هم به طول مي‌انجامد، مي‌تواند هم به عنوان يك راهكار طبيعي در سم زدايي تلقي شود و هم براي افراد فرصتي را ايجاد كند كه سبك زندگي سالم و اين الگو را ادامه دهيد.

طبق مطالعات بهداشتي، روزه‌داري باعث ايجاد تغييراتي در بدن مي‌شود كه مي‌توان آنها را در زمره فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان درنظر گرفت. افزايش گلبول‌هاي سفيد (WBCs)، گلبول‌هاي قرمز (RBC)، تعداد پلاكت‌ها، كلسترول ليپوپروتئين با چگالي بالا مي‌گردد. همچنين اين عمل منجر به كاهش برخي موارد از جمله كلسترول‌هايي مانند ليپوپروتئين LDL-c و نيز VLDL-c مي‌شود. از سوي ديگر، با انجام برخي از تحقيقات نشان داده شده است كه فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان مي‌تواند به كاهش علائم التهابي پس از يك دوره روزه‌داري متناوب گرايش بيابد. شما مي‌توانيد از اين طريق براي كاهش بروز فشار خون بالا و كاهش كلسترول LDL نيز اقدام كنيد اما روزه گرفتن يك راه حل اصلي و درماني نيست.

 

با اين مقدمه اجمالي كه براي فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان خدمت شما عزيزان ارائه شد، در ادامه با ما باشيد تا به بررسي اين مباحث در بخش‌هاي مختلف و از زاويه‌هاي ديگر بپردازيم.

 

 

فوايد روزه از نظر پزشكي
عمل روزه گرفتن علاوه بر بازخوردي كه از سمت پزشكان و محققان مسلمان نيز داشته است (هرچند آزمايش‌ها و نتيجه‌گيري‌ها در اين حوزه همچنان نيازمند تحقيقات بيشتري است)، در خارج از كشور و در سطح بين المللي هم توجه‌ها را به خود جلب كرده است. به همين خاطر شايد جالب باشد كه ما و شما هم بخواهيم كمي از فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان از سمت پزشكان خارجي اين نكات و موضوعات را ببينيم.

 

فوايد روزه از نظر پزشكان خارجي
از جمله فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان از نظر پزشكان و در مقالات بين‌المللي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

كنترل قند خون: رژيم‌هاي فستينگ و مشابه روزه داري، طي مطالعاتي كه انجام شده است، از جمله راهكارها و به عنوان وسيله‌اي شناخته مي‌شوند كه مي‌توانيد از طريق آن به كنترل قند خون و نيز كاهش خطراتي كه ممكن است افراد با دچار شدن به افزايش قند خون به ديابت دچار شوند، اقدام كنيد. با اين حالت توجه كنيد كه روزه داري براي افرادي كه ديابتي هستند هم با يكسري شرايط همراه است كه در مقاله زير كامل به آن پرداخته‌ايم. در اين جا، مزيتي كه روزه داري مي‌تواند داشته باشد، كاهش قند خون است اما گرسنگي در طول روز و اين عمل براي كساني كه به ديابت دچار هستند و شاهد تزريق دوزه‌هاي چندين مرتبه‌اي در روز مي‌باشند، مضر است.

 

پيشگيري از برخي بيماري‌ها: يكي از مواردي كه مي‌تواند در فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان مطرح شود، سبك شدن برنامه غذايي شما است كه منجر خواهد شد تا بر عملكرد برخي از ارگان‌هاي بدن و نيز پيشگيري از بيماري، مديريت التهاب‌هاي مزمن، بيماري‌هاي قلبي، آرتريت رومائيد، ام اس به شما كمك كند.
بهبود عملكرد مغز: مورد ديگري كه در دسته فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان بيان شده است، بهبود عملكرد مغز است. در اين خصوص مطالعاتي بر روي حيوانات انجام شده كه نشان مي‌دهد گرفتن يك رژيم غذايي مانند روزه مي‌تواند در بهبود مشكلات مغزي مانند پاركينسون و نيز آلزايمر و نيز توليد سلول‌هاي عصبي از شما مراقبت نمايد. اين عمل مي‌تواند با بهبود پردازش مغز نيز به حافظه شما كمك كند.
كاهش احتمال پيري: يكي از نتايجي كه از طريق مطالعات حيواني مي‌توان به آن دست يافت، اين است كه در صورت داشتن رژيم‌هاي غذايي كم پروتئيني مي‌توان با افزايش عمر همراه بود. همچنين گزارش شده است كه روزه داري مي‌تواند بر روند كند كردن پيري موثر بوده و نيز از رشد متابوليسم نيز حمايت كند كه اين ها از فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان مي‌باشد. از ديگر موارد قابل بيان در اين قسمت بايستي به افزايش سطح هورمون رشد، كاهش وزن و رشد و ترميم بدن، عملكرد ورزشي و نيز قدرت عضلاني نيز اشاره نمود.
كاهش وزن: به طور قطع يكي از مزايا و فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان، كاهش وزن است. البته در اين خصوص و در برخي موارد ما شاهد آن هستيم كه به علت برنامه غذايي و مديريت ناصحيح افراد به پرخوري و در نتيجه افزايش وزن نيز دچار شده‌اند. با اين حال چيزي كه مي‌توان در بيشتر تجربيات افراد مشاهده كرد، كاهش وزن است كه با توجه به فرصت يك ماه در رمضان، اين امر دائمي نيست اما در طول اين مدت مي‌تواند اثرات خود را بگذارد. در واقع علت آن نيز مديريت زمان خوردن و كاهش آن، كاهش چربي با تغيير سبك متابوليسم بدن در چربي سوزي، بهبود تركيب بدن است.

 

فوايد روزه از نظر قرآن
دريچه ديگري كه مي‌توان از طريق آن به بررسي فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان پرداخت، از ديدگاه قرآن و ائمه معصومين است كه در اين خصوص مي‌توان به بيانات و موارد زير اشاره نمود:

تقوي: يكي از موارد كه بايستي در مورد فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان به آن پرداخت، تقوي و خويشتن داري است كه از نظر قرآن بيان شده است و مي‌تواند يكي از بزرگترين صفات در انسان‌ها باشد. روزه داري مي‌تواند انسان را به تقوي و اين خصلت صالح نزديكتر گرداند و اين سبب مي‌شود تا او هم فوايد و ثواب آن نيز بهره ببرد و سبك زندگي خود را در ادامه اصلاح كند. به عنوان مثال خداوند در آيه‌ 183 سوره بقره مي‌فرمايند روزه بر شما واجب شده است، همانطور كه بر اقوام قبل شما واجب شده و شايد باتقوا شويد.
نااميدي شيطان: يكي ديگر از مواردي كه از سمت روزه داري و فوايد آن بيان شده است، نااميدي شيطان است كه از اين عنوان به صورت “روزه، صورت شيطان را سياه مي‌كند”، ياد شده است.
پاكي بدن: يكي ديگر از موارد مطرح شده، پاك شدن بدن است كه مي‌تواند به رشد و نمو او نيز منجر شود.
تسبيح: روزه داري سبب مي‌شود تا فرشتگان بر كساني كه روزه مي‌گيرند، درود بفرستند و نيز بدن او را تسبيح نمايند.
عبادت خداوند: بيان شده است كه كسي كه روزه دار مي‌شود، مانند كسي است كه مدام در حال ستايش و عبادت است، هرچند كه در خواب باشد.
سپر: روزه داري به عنوان يك سپر تشبيه شده است كه مي‌تواند انسان را از عذاب و آتش الهي و خطرات او نگه دارد. اين تشبيه از سوي پيامبر اكرم (ص) و امام علي (ع) بيان شده است.
روزه داري و بهشت: همچنين يكي از درهاي بهشت مخصوص روزه داران اختصاص يافته است كه اين مي‌تواند عظمت فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان براي بهشتيان را بيان كند.
شكست نفس: در نهايت يكي بهترين فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان را مي‌توان شكسته و ضعيف شدن نفس دانست كه انسان مي‌تواند در آن به كنترل غرائز نفساني خود بپردازد و با تقويت اراده و خواهش‌هاي نفساني خود، در اين وادي گام بردارد.
همچنين جالب است بدانيد كه در قرآن از روزه به عنوان “صبر” نيز ياد شده است. به عنوان مثال به مسلماناني كه ايمان آورده‌اند، خواسته است كه از نماز و صبر (روزه) كمك بگيرند.

 

فوايد روزه براي كودكان
نكته مهمي كه در كنار فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان بايد به آن توجه شود تا اثرات روزه را چندين برابر كند، حتي براي كودكان و نوجوانان، آن است كه روزه گرفتن تنها و صرفا به معناي گرسنگي كشيدن نيست بلكه مي‌تواند اثرات روحي و رواني نيز داشته باشد. در حالت كلي براي فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان در كودكان مي‌توان گفت:

روزه داري در كودكان، هرچند به همان شيوه كله گنجشكي‌اش هم اجرا شود، مي‌تواند آنها را در خصلت صبر و اداي فريضه ديني كمك كند.
مقيد كردن كودكان به انجام احكام ديني كه توصيه اكيد آن از كودكي در دين اسلام شده است، يكي ديگر از مسائل مهم در اين زمينه است.
يكي ديگر از بخش‌ها و فوايد روزه داري، جنبه تربيتي آن است كه در كودكي و نوجواني مي‌تواند انسان‌ها را با بعد اخلاقي تميز و سالم‌تري به بار آورد. در ماه رمضان، خانواده‌ها مي‌توانند از اين فرصت ويژه استفاده كنند و آموزه‌ها و اخلاق ديني و صحيح را به كودكان خود بياموزند. اين موضوعي، يعني پايه ريزي اصول اخلاقي در كودكي بسيار مهم است و مي‌تواند آنها را تا آخر عمرشان بر ذهن حك كند. روزه داري مي‌تواند روح انسان‌ها را قوي و غرائز او را تعديل نمايد. مسئوليت پذيري و رويش در يك محيط مذهبي از ديگر عواملي هستند كه مي‌توانند در تقويت جنبه روحي آنها كمك كنند.

در انتهاي اين بخش دوم مسئله بسيار مهم وجود دارد كه در كنار فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان بايد به آن توجه كنيد. مورد اول آن است كه بدانيد كودكان در سنين 9 – 12 و نوجوانان در سن 13 – 18 سالگي، در دوره زماني رشد و نمو خود چه از جهت ذهني و چه از جهت فعاليت جسماني قرار گرفته‌اند. به همين دليل والدين بايد توجه داشته باشند كه عدم رساندن يك تغذيه مناسب و مواد مغذي به آنها مي‌تواند منجر به وارد شدن صدماتي در رشد آنها شود و اين يعني والدين بايستي حتما مقالات و توصيه‌هاي مختلفي را از سوي پزشكان و متخصصين تغذيه براي روزه اولي‌ها مطالعه كنند.

مورد دوم هم حكم روزه داريد است. با اين حال همواره به اين نكته توجه كنيد كه روزه داري براي كودكاني كه وضعيت جسماني آنها به حدي نرسيده است كه بتوانند آن را تحمل كنند، از نظر شرعي و علمي واجب نيست.

 

فوايد روزه گرفتن به زبان كودكانه
به زبان ساده و يا به اصطلاح كودكانه راجع به فوايد روزه گرفتن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد كه به شرح زير مي‌باشد:

روزه گرفتن مي‌تواند به عنوان يكي از بهترين راهكارهايي باشد كه شما مي‌توانيد در كاهش وزن از آن استفاده كنيد. اگر دچار اضافه وزن هستيد، مي‌توانيد با محروم كردن خود از يكسري وعده‌هاي غذايي، به بدن اجازه دهيد تا از چربي‌هاي شما استفاده كند و اين به تدريج منجر به كاهش وزن شما مي‌شود.
حفظ قدرت عضلات با ايجاد يك قدرت و هماهنگي، زماني كه سلول‌هاي چربي مازاد شما مصرف شده يا ديگر ايجاد نشوند، مورد ديگر از فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان است. در صورتي كه روزه گرفتن به صورت صحيح و غيرافراطي انجام شود هم مي‌تواند منجر به افزايش توده عضلاني گردد.
كاهش سطح كلسترول يكي ديگر از پيامدهاي روزه گرفتن است. بنابه تحقيقاتي كه انجام شده است و كمي بالاتر هم ذكر كرديم، روزه گرفتن مي‌تتواند به كم كردن كلسترول هم از نوع بد آن يعني LDL تا حد چشمگيري منجر گردد. جالب است بدانيد كه اين كار بر كلسترول خوب يعني HDL تاثيري نمي‌گذارد.
كنترل اشتها نيز موردي است كه مي‌تواند علاوه بر منجر شدن به كنترل وزن، به شما كمك كند تا بتوانيد از حالتي كه در آن هستيد، به خصوص كساني كه دچار قندخون و ديابت هستند، استفاده كرده و سطح قند خون خود را كمتر كنيد.
كاهش حساسيت به انسولين نيز از جمله خوبي‌هاي روزه داري در ماه رمضان است كه در افراد ديابتي هم عملكرد خوبي دارد و اين مورد بخشي از فوايد روزه گرفتن براي اين دسته از انسان‌ها است.
كنترل فشار خون و كاهش آن مي‌تواند موارد ديگري باشد كه بايستي در روزه گرفتن در ماه رمضان بدان توجه كرد. هرچند در اين مسئله بايد به نكات ريز آن نيز توجه كنيد؛ مثلا روزه گرفتن براي كساني كه فشار خون بالايي دارند (150 بر 90) و يا نوسانات فشار خون آنها بالا است، مضر مي‌باشد. براي اطلاعات كامل‌تر راجع به اين مسئله پيشنهاد مي‌كنيم حتما مقاله زير را مطالعه كنيد:

 

فوايد روزه براي بدن
قبل از اينكه بخواهيم تاثيرات روزه را جزئي‌تر براي بخش‌هاي خاص بدن براي شما بيان كنيم، ابتدا بايستي به اتفاقي كه در بدن در طول روزه‌داري رخ مي‌دهد بپردازيم. بدن براي تامين انرژي خود از قندي به نام گلوكز استفاده مي‌كند كه اين ماده از تغذيه غلات، محصولات لبني، ميوه‌ها و غيره دريافت مي‌شود. با تغذيه از اين مواد، مي‌توان انتظار داشت كه آنها در كبد و عضلات ذخيره شوند. اين مواد به تدريج در خون بدن جاري مي‌شود. روزه داري با چندين ساعت ناشتا بودن، مي‌تواند اكثريت اين ماده را مصرف كند و پس از اتمام آن، بدن از چربي‌ها اين ماده را تهيه مي‌كند.

 

فوايد روزه براي جسم
با توضيحاتي كه در قسمت بالا بيان كرديم، به خوبي مشخص مي‌شود كه روزه داري مي‌تواند به كاهش چربي و كاهش وزن منجر شود و اين يكي از فوايد آن است. با اين حال رژيم غذايي در تبديل تاثير منفي آن به يك تاثير مثبت حياتي است. در واقع تاثير بدن آن زماني است كه بدن براي سوخت‌و‌ساز خود شروع به سوزاندن عضلات مي‌كند (اين اتفاق در گرسنگي زماني رخ مي‌دهد كه مدت زمان گرسنگي بدن شما در حالتي كه اين وضعيت تا چند روز و هفته پياپي ادامه داشته باشد، ولي با اين حال روزه گرفتن در اسلام تنها محدود به طلوع آفتاب تا اذان مغرب است، پس به اين حالت نخواهيد رسيد). حال براي تشريح بيشتر فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان به موارد زير مي‌پردازيم.

 

فوايد روزه براي پوست
حال در مورد اثرات روزه داري بر پوست بايد گفت:

درماتيت تماسي: اولين موردي كه مي‌توان به آن اشاره كرد، كاهش درماتيت پوستي است. درماتيت پوستي در واقع نوعي عارضه است كه در آن با تماس پوست با يك جسم ديگر خارش پوستي ايجاد مي‌گردد. با توجه به يك آزمايش كه بر روي موش‌ها انجام شده استروشن شد كه پس از 48 ساعت روزه‌داري با مشكل كمتري در اين راستا مواجه شده‌اند.
كهير: روزه گرفتن مي‌تواند بنابر مطالعاتي كه انجام شده است، منجر شود تا نوعي كهير يعني كهير مزمن كاهش يابد. اين نوع كهيرها معمولا تا 6 هفته ادامه دار هستند و با روزه گرفتن، در يكي از آزمايش‌هاي انجام شده، كهيرها باز شده‌اند.
آكنه و اگزما: يكي از نتايج بدست آمده از سوي اسكينورز، بيان مي‌كند كه روزه داري به از بين بردن مشكلات پوستي مانند اگزما و آكنه كمك خواهد كرد. در اين راستا روزه داري با تصفيه سموم مي‌تواند از باقي‌ماندن برخي از اين مواد بر روي پوست كه منجر به جوش خواهند شد جلوگيري كند.
روشن كردن پوست: روزه گرفتن مي‌تواند علاوه بر تجديد كردن سلول‌هاي پوستي، به شما كمك كند تا ديگر سلول‌هاي بدن را نيز ترميم كنيد. در اين راستا اما بايستي به داشتن يك رژيم غذايي مناسب و تغذيه صحيح اهميت دهيد.
جلوگيري از تحريك پوستي: امكان التيام پس از 48 ساعت روزه داري يك مورد بيان شده در اثرات روزه داري است. از سوي ديگر كاهش تماس پوست با مواد مضر هم در طول روزه داري مي‌تواند به تحريك كمتر پوست بدن منجر شود.

 

فوايد روزه گرفتن براي معده
با توجه به عدم مصرف مواد غذايي در طول دوره روزه داري، بسيار واضح است كه اين عمل مي‌تواند به اندام‌هاي گوارشي شما استراحت دهد. اين مورد مي‌تواند منجر به آن شود كه ترشحات گوارشي شما كاهش يافته و از سوي ديگر در تعادل مايعات در بدن شما كمك مي‌كند. نكته‌اي كه در اين خصوص علاوه بر فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان بايد بيان كرد، آن است كه توليد اسيد معده در روزه‌داري متوقف نمي‌گردد و اين براي كساني كه زخم معده دارند، بسيار مهم است تا با احتياط به روزه داري اقدام كنند.

مورد ديگر در فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان كه مي‌توان به آن توجه نمود، آن است كه ميزان تجزيه گلوكز افزايش يافته و از اين طريق بدن مي‌تواند انرژي خود را تامين كند. اما اين كار از يك سوي ديگر منجر مي‌شود كه لوزالعمده استراحت كند (كه به خاطر كاهش توليد انسولين اتفاق مي‌افتد). از سوي ديگر اين مورد سبب مي‌شود تا در بيماران ديابتي با كاهش قند خون مواجه باشند.جوان ايراني (irjavan.com)

 

فوايد روزه براي كبد
يكي از مواردي كه بايد در فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان بدان پرداخت، اثر مثبت اين عمل براي كبد چرب است. كبد چرب مشكلي است كه با تجمع چربي بيشتر در سلول‌هاي كبدي منجر خواهد شد. بنا به تحقيقات انجام شده، اعمال يك رژيم غذايي مانند روزه داري مي‌تواند به كاهش چربي‌هاي كبد و نيز كمتر شدن وزن كمك كند كه اينها از راهكارهاي مفيد مقابله با كبد چرب است. با توجه به اين اثر مشاهده مي‌كنيم كه براي كساني كه كبد چرب دارند، روزه داري توصيه شده است.

فوايد روزه براي مغز
در ادامه بررسي فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان بايستي به مزاياي آن در رابطه با مغز هم اشاره كرد كه در اين خصوص بايد گفت قدرت معده مي‌تواند در اين دوره بيشتر شود. در اين خصوص يكي از تحقيقاتي كه انجام شده است، بيان مي‌كند كه تمركز ذهني به واسطه توليد بيشتر سلول‌هاي مغزي در دوره ماه رمضان بيشتر شده و عملكرد مغز بهبود مي‌يابد. فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان براي مغز همچنين سبب آن خواهد شد كه كورتيزول كمتري توليد شود. اين كار مي‌تواند باعث كاهش استرس در افراد شود.

در مطلب ديگري براي فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان براي مغز اين چنين بيان شده است كه علاوه بر اينكه مغز مي‌تواند اختلالات خود را به واسطه عدم مصرف بيش از حد غذا كاهش دهد، در ماه رمضان پروتئين‌هايي كه در هنگام ورزش كردن هم توليد مي‌شوند (پروتئين نوروتروفيك) نيز در مدارهاي عصبي فعال و توليد مي‌شود. اين مورد است كه سبب خواهد شد تا علاوه بر جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي آلزايمر و پاركينسون، توليد كتون نيز بيشتر شده و تاثير خوبي بر افزايش تعامل ارتباطي شما دارد.

 

 

فوايد روزه براي قلب
در مورد فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان براي قلب همچنين مي‌توان گفت:

روزه داري مي‌تواند در افراد در شاخصه فشار خون آنها به كاهش و يا افت آن منجر گردد. اين مورد از يك مزايا و از سوي ديگر معايبي دارد. يكي از مزاياي آن اين است كه ضربان قلب را كاهش داده و آرامش روحي را منجر خواهد شد.
بنا به تحقيقات، روزه گرفتن تاثيري بر افرادي كه سيستم بدني و قلبي آنها سالم است و عملكرد نرمالي دارد، نخواهد داشت.
يكي ديگر از اثرات جانبي روزه كه براي قلب هم موثر خواهد بود، كاهش قند خون است كه مي‌تواند ابتلا به بيماري‌هاي اضافه وزن و ديابت را كاهش داده و از آنجايي كه اين موارد خطر بيماري‌هاي قلبي را افزايش مي‌دهند، جلوگيري از آنها به خوبي خود براي قلب مفيد خواهد بود.
از ديگر موارد فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان مي‌توان به كاهش قند خون، كاهش هموسيستئين كه منجر به كاهش سكته قلبي مي‌شود، كلسترول، چاقي، استعمال دخانيات و نيز فشار خون اشاره كرد.
در كنار اين موارد توجه داشته باشيد كه اثر روزه داري در فرد با كم آبي بدن و يا كسي كه سحري نخورده است، باعث افت فشار خون و افزايش بيشتر تپش قلبش مي‌شود.

 

فوايد روزه براي لاغري
در رابطه با امكان لاغري با روزه گرفتن، يكي مباحث مختلفي مطرح است كه بايد از جنبه‌هاي مختلف آن را بررسي كرد. در اين خصوص بايد گفت روزه داري با كاهش ميزان غذاي دريافتي در طول روز، محدود كردن غذا، حساس كردن انسان‌ها به رژيم‌هاي غذايي كه دارند و نيز تاثير بيشتر فعاليت‌هاي بيروني در زماني كه گرسنه هستيم مي‌تواند منجر به كاهش وزن شما شود. در مورد دلايل و اثرات اين عمل در كاهش وزن مي‌توان گفت:

عملكرد هورمون‌ها و ژن‌ها و يا ساير سلول‌ها را تغيير مي‌دهد. به عنوان مثال به اين مورد اشاره مي‌كنيم كه اين كار سطح انسولين خون به طور قابل توجهي كاهش مي‌يابد، كه سوزاندن چربي را تسهيل مي‌كند. سطوح خوني هورمون رشد انساني (HGH) مي‌تواند به طور چشمگيري افزايش يابد. سطوح بالاتر اين هورمون چربي سوزي و عضله سازي را تسهيل مي‌كند و فوايد متعدد ديگري نيز دارد.
كاهش چربي و وزن از ديگر اثرات روزه براي لاغري است. روزه داري به صورت متناوب و مداوم مي‌تواند عملكرد هورمون را براي تسهيل كاهش وزن افزايش دهد. سطوح پايين‌تر انسولين، سطوح بالاتر HGH و افزايش مقادير نوراپي نفرين (نورآدرنالين) همگي تجزيه چربي بدن را افزايش مي‌دهند و استفاده از آن را براي انرژي تسهيل مي‌كنند. به همين دليل، روزه‌داري كوتاه‌مدت در واقع ميزان متابوليسم شما را افزايش مي‌دهد و به شما كمك مي‌كند حتي كالري بيشتري بسوزانيد.
البته در تمامي اين موارد به اين نكته توجه داشته باشيد كه فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان براي لاغري تنها در زماني خود را نشان مي‌دهد كه از پرخوري پرهيز كنيد. بسيار مهم است كه رژيم غذايي شما به خصوص در افطار، شام و سحري مركب از موادي باشد كه علاوه بر افزايش تحمل گرسنگي شما در طول روز (با مصرف مواد فيبردار)، حجم زيادي از غذا، شيريني و چربي را وارد بدن نكند.

 

فوايد روزه براي زنان
از جمله مواردي كه راجع به فوايد روزه گرفتن در ماه رمضان مي‌توان بيان كرد بايد گفت:

چربي سوزي در زنان كه مي‌تواند در كاهش وزن آنها موثر باشد.
تقويت عملكرد ذهني.
تقويت سيستم ايمني بدن.
احيا، ترميم و روشن كردن پوست.
پاكسازي كليه‌ها و پوست.
روزه مي‌تواند متابوليسم، سلامت روان شما را بهبود بخشد و احتمالاً از برخي سرطان‌ها پيشگيري كند.
برخي از اختلالات عضلاني، عصبي و مفصلي را كه مي‌تواند زنان بالاي 50 سال را تحت تاثير قرار دهد، دفع كند.

 

https://irjavan.com/%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%87-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d9%87-%d8%b1%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۳:۴۴ توسط:تار و پود موضوع: نظرات (0)